Veprat me te pelqyera:
1) Ese per atdheun
2) Ese per pranv...
3) Vjeshta
4) Per pranveren
5) Dhuna ne shoq...
Me shume
Veprat me te lexuara:
1) Ese per atdheun
2) Vjeshta
3) Si i kalova p...
4) Mjedisi ku ne...
5) Ese per pranv...
Me shume
 
YourLiterary | Shqip Faqja kryesore   Posto vepren tende   Abonohu   Projekte   Zgjidh gjuhen
 
YourLiterary.com
Data sot:

 
   
 
 
 
 
Sondazh:

Sa shpesh e perdorni YourLiterary.com?

Cdo dite
Cdo 2 dite
Cdo 3-4 dite
Cdo 5-7 dite
Me rralle
ID: 641
Data e postimit: 2012-12-19 10:28:40
Shikime: 18945
Raporto

Likes: 18 Dislikes: 4

Titulli: don kishoti i mances

Lloji: Ese shpjeguese
Tema: don kishoti
Autori: joana dedaj
Shkolla: halim xhelo
Klasa: Xc
Qyteti: vlore
E-mail: xhulishehaj@yahoo.com

Teksti:
Do qe te marresh mendimin qe kane shoket per ty?
Do qe te te shkruash mendimin qe ke per shoket?
Regjistrohu tani dhe tregohu i ndershem!

http://tbh.me

Për të kuptuar Don Kishotin e Sanço Pançën, duhet të kuptojmë mirë klasat shoqërore spanjolle prej të cilave kanë lindur, domethënë klasën e aristokratit të vogël, nga njëra anë, dhe klasën e fshatarit të varfër e të paditur, nga ana tjetër, në shekullin e shtatëmbëdhjetë. Në Spanjën e Kohës së Mesme aristokratët e vegjël pajtoheshin si qehajaj pranë feudalëve çiflik – sahibinj e veçanërisht si kapedanë komitaxhinj të çetave që luftonin kundër arabëve. Si u çlirua Spanja prej arabëve dhe si u modernizua përgjysmë, aristokratët e vegjël, që nuk shkuan në Amerikë, mbetën pa punë. U varfëruan, u proletarizuan, u deklasuan, ranë nga dynjallëku, se s’kishin bazë ekonomike, se iu pre irati dhe kështu mbetën në erë. Nga oxhaku dhe nga kultura lidheshin me aristokracinë feudale të lartë, po nga varfëria zbrisnin në shkallën e fshatarëve. S’ishin as tamam aristokratë, as tamam fshatarë, po ca më keq se që të dy palët. Pra, ishin më reaksionarë se feudalët e lartë dhe më budallenj se fshatarët e varfëre të paditur. Duke mos pasur as punë, as bazë, kërkonin dhe përpiqeshin t’i gjenin këto të dyja jo përpara, se s’kishte të pritme për klasën e tyre të vdekur, po prapa, në kohët e vjetra, kur klasa e tyre kishte një punë dhe një bazë. Kështu, Don Kishoti kërkon e gjen punë si kalorës i arratisur, siç ishin stërgjyshërit e tij. Kështu, Don Kishoti kërkon e gjen bazë në përrallat e klasës së tij, në librat e kalorësisë. Ç’ka se bota ka vajtur përpara. Don Kishoti e merr përsipër ta kthejë botën prapa, ashtu siç e do interesi i klasës së vet.
Si shok natyral në këtë kryqëzatë, Don Kishoti gjen fshatarin e varfër e të paditur, që e ka në prag të derës, Sanço Pançën. Se edhe ky ka mbetur pa punë e pa bazë ekonomike e ndodhet në një gjendje analoge si dhe Don Kishoti. Në Spanjën e Kohës së Mesme, fshatarët e varfër kishin punë si komitaxhinj kundër arabëve, si laro, si mercenarë e si sejmenë të feudalëve. Në Spanjën moderne vdesin urie. Nuk shohin ndonjë avenir përpara, se industria nuk është zhvilluar mjaft në qytet sa t’i mbledhë si punëtorë të fabrikës. Pra, kërkojnë edhe këta punë dhe bazë prapa, në kohët e kaluara. Kështu, Sanço Pança bëhet sejmen i bejlurçinës, siç ishin stërgjyshërit e tij. Ndryshimi i madh midis Don Kishotit e Sanço Pançës është se ky i fundit s’ka kënduar libra kalorësie. Pra, ky s’i beson përrallat e Kohës së Mesme e s’ka iluzionet e Don Kishotit, dhe është shumë më i mençur se ustai i tij, se librat s’ja kanë shtrembëruar mendjen. Megjithëkëtë, ndonëse e sheh në çdo çap e në çdo aventurë se ustai i tij është i marrë për të lidhur, prapë i vete pas, siç i vete pas çdo katundar bejlurçinës a agait të fshatit, se e ka pasur den-baba-den shef, usta e kapedan nga shkaku i oxhakut, i kulturës, i traditës. Kështu, kemi gjendjen paradoksale të katundarit kundrejt bejlurçinës, të Sanço Pançës e të Don Kishotit, që mund të përmblidhet kështu: Sanço Pança është më i mençur nga Don Kishoti, se s’di të këndojë, po i vete pas, se Don Kishoti di të këndojë e se duhet doemos nga ky shkak të jetë më i mençur. Kështu, Sanço Pança mbetet besnik i ustait gjer në fund. Bile, kur vdes Don Kishoti, e qan me lot të hidhur, ndonëse e merr vesh më në fund që ai e gënjeu dhe e mori më qafë me librat e kalorësisë.
Si shpjegohet popullariteti i Don Kishotit? Fare lehtë. Tipi i bejlurçinës, si dhia e zgjebur me bishtin përpjetë, dhe tipi i laros, që i vete bejlurçinës pas e përpiqet të mbajë rëndësi pas ustait, kanë qenë gjithmonë qesharakë. Këta tëdy tipa bëhen më qesharakë, kur vishen si kalorës të arratisur dhe shëtisin si në karnavalet. Pastaj bëhen më qesharakë, kur këta të dy gogozhelë pretendojnë se do ta kthejnë rrotën e historisë prapa e do të ringjallin një periudhë që ka vdekur përgjithnjë. Përfundimi ca më qesharak i përpjekjeve të tyre i vë tenxheres kapakun. Çift më qesharak, me rroba më fantastike, me qëllime më absurde e me përfundime më groteske nuk mund të imagjinohej. Këtu kemi në fytyrën e Don Kishotit poezinë e bejlurçinës, dhe në fytyrën e Sanço Pançës prozën e laros. Kur bëhen qesharakë dhe hanë dru, doemos këndonjësit gëzohen, që në fytyrën e tyre bëhen qesharakë dhe hanë dru dy klasat shoqërore më të urryera dhe më prapavajtëse, klasa e bejlurçinës dhe klasa e laros. Se këta i ka pasur mileti mbi kokë si oficerë, si nëpunës, si ushtarë, si zaptie, si komitaxhinj, si hajdutë, si qehajaj, shkurt si vegla dhe agjentë të feudalëve e të shtetit feudal.
Po kjo vepër nuk do të ishte aq e bukur, sikur të na bënte vetëm të qeshim. Na bën edhe të qajmë. Se Don Kishoti është një idealist në tërë kuptimin e fjalës. Të gjitha këto i bën për të mirën e njerëzisë dhe aspak për ndonjë interes vetjak. Ka një optimizëm e një entuziazëm e një durim e një besim e një perseverancë heroike, që meritonin të përdoreshin për një çështje më të mirë. Na vjen keq kur shikojmë që i harxhon më kot për një çështje të humbur e që sakrifikohet për përrallat e reaksionit. Gjithashtu na mallëngjen edhe Sançoja me besnikërinë që tregon kundrejt Don Kishotit. Na këputet shpirti kur shikojmë fshatarin e varfër dhe të paditur të vdesë për bejlurçinën, i cili e merr më qafë dhe e handakos, me profka dhe iluzione.
Në Shqipëri kjo vepër do të kuptohet më mirë se kudo gjetkë. Se atje tipat e bejlurçinës dhe të laros i gjejmë në çdo çap. Pothuaj të gjithë aristokratët tanë, me ca përjashtime të paka, janë të deklasuar pa bazë ekonomike, dhe kanë rënë në klasën e bejlurçinave, që kur u shkëput Shqipëria prej Turqisë. Që atëherë aristokratët tanë, që i shërbenin Turqisë si kondotierë dhe shefë bashibozukësh, kanë mbetur pa punë. Gjithashtu kanë mbetur pa punë dhe pa bukë fshatarët dhe malësorët e varfër, që shkonin në kohët e vjetra me bejlerët si bashibozukë dhe hajdutë për të plaçkitur Evropën, Azinë dhe Afrikën. Këto dy elementë përpiqen tani të përjetësojnë në Shqipëri një gjendje feudale, medievale, prapanike dhe reaksionare, si atë të Turqisë së vjetër, të vdekur përgjithnjë, se ashtu ua do interesi i klasës, se ashtu gjejnë punë dhe bukë. Bejlurçinat dhe larot e Shqipërisë na bëjnë sot të qeshim e të qajmë me prapavajtjen e tyre, tamam si me Don Kishotin e me Sançon. Dhëntë zoti të na bëjnë nesër të qeshim vetëm, se na bënë të qajmë mjaft.



Ndalohet rreptesisht ri-botimi i paautorizuar i veprave te postuara ne kete website neper website te tjera!
Perjashtim ben rasti kur shkruani emrin e vertete te autorit te vepres se bashku me linkun zyrtar te vepres!


Shembull:     joana dedaj - http://sq.yourliterary.com/vepra/Ese+shpjeguese/don+kishoti+i+mances/641


Vepra te ngjashme
Don kishoti
Lloji: Ese e krahasim-kontrastit
Don Kishoti eshte nje zoteri nga Spanja qendrore, qe pasi kishte lexuar shume libra mesjetare kalors...
Poezi per klasen
Lloji: Poezi personale
KLASA JONE Klasa jone ngrotesi Ne te jane gjith shok e shoqe Eshte ajo gjithnje e para Kur me...
A ka donkishotizëm...
Lloji: Ese argumentuese
Cilësitë e shqipt...
Lloji: Ese argumentuese
Populli shqiptar është dalluar ndër vite për një trimëri të rrallë,kurajo dhe besnikëri.Me ...
nje zile
Lloji: Ese argumentuese
Askush nuk do ta dëshironte atë moment, kur një zile celulari, krejt papritur, përveç se të je...
Mesuesi
Lloji: Ese vleresuese
Një mësues është dhuratë e çmuar nga Perëndia për ne. Një mësues është si një Perëndi ...
qaj apo qesh me Don...
Lloji: Ese argumentuese
ESE: QAJ APO QESH ME DON KISHOTIN Nuk kemi as një dyshim se kalorësit historikë janë ndër per...
ShQiPeRiA
Lloji: Ese shpjeguese
Të kaluar dhe të pranishëm, antik dhe modern, të rinj dhe të vjetër, musliman dhe të krishter...
Paraja nuk blen gji...
Lloji: Ese argumentuese
Sot,në shoqërinë moderne kapitaliste jemi të rrethuar me modele që kanë në qendër të saj pa...
Gjuha
Lloji: Fabul
Një herë e një kohë rronte një njeri shumë i zgjuar, por shumë i varfer. Për të fituar buke...
kush jam unë?
Lloji: Ese pershkruese
Unë kam lindur për një jetë lukzoze.Une jam ajo që cdo herë kam qenë në një fa...
E ardhmja qe dua
Lloji: Ese pershkruese
E ardhmja është ajo që më pret, ajo për të cilën unë po përgatitem. Është e vërtetë se ...


Komentet e fundit!

Emri: AAAAAAAAAAAAAAAA
Email: AAAAAAAAA@GMAIL.COM
Komenti:
  Pergjigju

Emri: hanalulu
Email: hananulu_luluhana@hotmail.com
Komenti: dua nje ese me teme a ka sot don kishotizem ne boteeeeee sa e sjellshme jamm po ma bete do ju coj te gjithve per hanalulu promiseeee
  Pergjigju

Emri: ANONIMAT
Email: ANI@GMAIL.COM
Komenti: CA PO THUN TI MER
  Pergjigju

Emri: maria
Email: maria@gmil.com
Komenti:
  Pergjigju

Emri: anonimous
Email: anonim@hotmail.com
Komenti: Prz pertoj ta lexoj
  Pergjigju

Emri: ghjjkkkk
Email: bnmkioujk@gmail.com
Komenti: nje veper fantastike
  Pergjigju

Emri: Elisa
Email: elise1515@outloo.com
Komenti: sh bkr bravo
  Pergjigju

Emri: emily
Email: emily.eemi12@gmail.com
Komenti: aman a kujton se ta ka lexu kush???
  Pergjigju
Emri: joana
Email: xhulishehaj@yahoo.com
Komenti: e di besa ke te drejte

Emri: besa
Email: besa.besa1@outlook.com
Komenti:
  Pergjigju

Emri: ann
Email: ann@gmail.com
Komenti:
  Pergjigju
Emri: don*
Email: Don@yahoo.com
Komenti:

Emri: xona
Email: xona1.1@hotmail.com
Komenti: poooo Don Kishoti poezi nuk ka shenuar, aaa vetem vepraaa
  Pergjigju

Emri: lejla
Email: jeena@hotmail.com
Komenti: pse o njerez lini ksi komente muhabet keni gjetur te beni...ktu??!
  Pergjigju
Emri: lina
Email: lina_luna@hotmail.com
Komenti: Ik moj ti

Emri: drita
Email: drita_gashi@live.com
Komenti:
  Pergjigju
Emri: ylli
Email: ylli_buja@live.com
Komenti: drita pse je keshtu ti je semure

Emri: jona
Email: antigonathaci@yahoo.com
Komenti: e vertet po ti mos na "IGNORE"se tashi ska lezet apo jo o eni???
  Pergjigju

Emri: flora
Email: floraflora@yahoo.com
Komenti: JU JENI TE PAPAR PO CJANE KETA QE LENE KOMENTE TE TILLA TE PAPERSHTATSHME PO GJITHSESI DUHET TU BESH "IGNORE"
  Pergjigju

Emri: eni
Email: eni@gmail.com
Komenti: Uaaa, pz pertoj ta lexoj sa sh.paske ber
  Pergjigju


Shto komentin tend per vepren e mesiperme:

Mos perdorni fjalor banal! Komentet me fjalor banal do te fshihen!
Shteti
Emri:
Email:
Komenti:
Pyetje sigurie Sa eshte shuma e ketyre dy numrave:
12 + 5 =
Ikonat me te perdorura: Shiko me shume
Ju mund te vendosni deri ne 4 ikona ne komentin tuaj! Nese ju vendosni me shume, komenti nuk do te postohet.