Veprat me te pelqyera:
1) Ese per atdheun
2) Ese per pranv...
3) Vjeshta
4) Per pranveren
5) Dhuna ne shoq...
Me shume
Veprat me te lexuara:
1) Ese per atdheun
2) Vjeshta
3) Si i kalova p...
4) Ese per pranv...
5) Mjedisi ku ne...
Me shume
 
YourLiterary | Shqip Faqja kryesore   Posto vepren tende   Abonohu   Projekte   Zgjidh gjuhen
 
YourLiterary.com
Data sot:

 
   
 
 
 
 
Sondazh:

Sa shpesh e perdorni YourLiterary.com?

Cdo dite
Cdo 2 dite
Cdo 3-4 dite
Cdo 5-7 dite
Me rralle
ID: 1962
Data e postimit: 2014-01-05 13:13:31
Shikime: 10564
Raporto

Likes: 1 Dislikes: 2

Titulli: Perfytyrimi i se keqes sipas popujve dhe besimeve fetare

Lloji: Ese shpjeguese
Tema: Perfytyrimi i se keqes sipas popujve dhe besimeve fetare
Autori: Kris Hasa
Shkolla: Petro Nini Luarasi
Klasa: 12D
Qyteti: Tirane
E-mail: kris-hasa@hotmail.com

Teksti:
Do qe te marresh mendimin qe kane shoket per ty?
Do qe te te shkruash mendimin qe ke per shoket?
Regjistrohu tani dhe tregohu i ndershem!

http://tbh.me

E keqja ka nje perfytyrim te ndryshem dhe te ngjashem njekohesisht midis mitologjise se popujve dhe besimeve te ndryshme fetare.

Ne mitologjine antike Greke dhe Romake
Greket e lashte lidhnin gjithcka me perendite dhe me krijesat e mbinatyrshme. Perendite nuk mund te konsideroheshin positive ose negative. Veprat e tyre varionin ne kete aspekt. Vete Zeusi, ati i perendive, kishte kryer nje numer te madh veprash te shemtuara. Megjithate ekzistojne shume krijesa te liga te mbinatyrshme ne mitologjine greke. Mund te permendim:
1. Meduzen – Shtriga e vetme e vdekshme. Nje perendi i zemeruar e shnderroi ate ne nje gjarper, ne nje perbindesh aq te shemtuar sa kushdo qe e shikonte kthehej ne gur.
2. Steno – Motra e Meduzes. Thuhej qe kishte nje bukuri trullosese me perjashtim te faktit qe kishte gjarperinj ne vend te flokeve.
3. Argus – Nje perbindesh me 100 sy i cili mbronte thesaret e Heres.
4. Serberus – Nje qen me 3 koke i cili sherbente si roje per Hadin, perendine e nentokes.
5. Cikllopi – Gjigand me 1 sy, bir i Poseidonit.
6. Hidra – Gjarper me 9 koke. Gjaku i saj kishte veti toksike.
7. Minotauri – Krijese gjysem de mi cili qendronte ne Minos.
8. Shila – Perbindesh 6 kreresh, mbronte nje shpelle ne det.
9. Sirenat – Femra gjysem peshk, joshnin me kengen e tyre te jashtezakonshme lundertaret deri sa i conin ne vdekje duke i perplasur me shkembinjte.
10. Ekidna – Grua gjysem njeri gjysem gjarper. Nena e pothuaj gjithe perbindeshave ne mitologjine greke.

Gjithe keto krijesa te japin ide mbi menyren se si e shihnin greket te ligen. Prania e figures se gjarperit eshte mbizoteruese. Paraqitja me shume krere gjithashtu linte nje imazh negativ tek ta. Nuk eshte e vertete se greket shihnin te shemtuaren si te ligen. Krijesat negative si Meduza, Steno dhe Sirenat kishin nje bukuri ekstreme. Pa kjo verteton qe ne fakt greket nuk shihnin te shemtuaren si te keqe, por ekstremin.
Nga ana tjeter Romaket kur pushtuan territoret Greke e huazuan totalisht mitologjine e ketyre te fundit. Perpunimi i mitologjise qendronte vetem ne ndryshimin e emrave te figurave.

Ne mitologjine Rumune
Mitologjia Rumune eshte mese e ndikuar nga mitologjia Greke dhe sidomos ajo Romake. Pas nenshtrimit tek Perandoria Romake populli rumun pesoi nje transformim themelor ne cdo aspekt, duke filluar nga gjuha e duke perfunduar tek zakonet dhe mitologjia.
Figura me e njohur e te liges ne Rumani eshte Vampiri. Jane krijesa pa shpirt, te cilat ushqehen me gjak njeriu. Shpesh i referohen si „te vdekurit e gjalle“. Nga pamja fizike jane imagjinuar si njerez, por me dhembe te mprehte e te gjate, me lekure me ngjyre shume te zbardhur dhe me floke te zi. Jane te pavdekshem, me perjashtim te pranise se rrezeve te diellit, te cilat e kthejne ne hi. Per kete arsye ata flejne gjate dites ne arkivolet e tyre dhe zgjoen naten qe te gjuajne per viktima. Kafshimi i tyre ka aftesine te ktheje viktimen ne vampir. Terminologjia e fjales Vampir eshte ende mese e diskutueshme, madje nje teori perfshin gjuhen shqipe duke thene se fjala vampir rrjedh nga fjala ‚dhampir’ (dham-dhembe, pir-pires).
Figura me e njohur si vampir eshte Konti Drakula. Si person ai nuk eshte i trilluar. Vlad Drakula ka ekzistuar vertet, ne vitet 1400 ka sunduar rajonin e Uallakise si princ. Ishte nje tiran, krimet e te cilit varionin ne tortura nga me mizoret. Dukej se ai e shijonte kete. Mbase kjo ka qene arsyeja per perfytyrimin e tij si vampir.


E keqja sipas Krishterimit dhe Islamit
Krishterimi dhe Islami kane figure te perbashket mbi te keqen. Ky do te ishte Djalli. Perfytyrimi i djallit eshte i ndryshem, megjithate disa tipare jane te pergjithshme. Djalli eshte nje krijese me pamje te erret, me krahe te medhenj te zinj e me lekure te kuqe. Ndonjehere perfytyrohet me brire te zinj dhe me fytyre demi. Ndryshimi ne konceptin e djallin ne islam dhe krishterim qendron ne faktin se djalli trajtohet ne Bibel si nje kundershtar me forca pothuaj se te parabarta me Zotin, kurse ne islam si nje i nenshtruar i zotit.
Kurani shpjegon se kur Allahu krijoi njeriun e pare, Adamin, ai urdheroi gjithe engjejt perreth te peruleshin para tij. Te gjithe u binden, me perjashtim te Shejtanit (Djalli ne gjuhen e Kuranit) i cili mendonte se Adami ishte krijese inferiore perballe vetes se tij. Kjo sepse Shejtani ishte krijuar nga zjarri kurse Adami nga balta dhe sipas Shejtanit zjarri ishte me i cmuar se balta. Allahu i zemeruar e debon Shejtanit nga Parajsa dhe e dergon ne Ferr, nje vend i flakte i cili u krijua nga Allahu per njerezit e lig. Shejtani ishte denuar te qendronte perjetesisht ne ferr e te ndeshkonte te keqijte pasi Allahu e kishte detyruar.

Nga ana tjeter ne krishterim Djalli, ose sic i referohen vendet e krishtera, Satani ishte nje kundershtar i zotit, por ky i fundit dhe e mira fitonin cdo beteje. Satani u shfaq para gruas se pare, Eves ne formen e nje gjarpri, i cili e shtyu te hante te vetmin frut te ndaluar, mollen. Ngrenia e molles solli djallezine tek njerezit dhe ata u kthyen ne te vdekshem.

Si perfundim, perfytyrimi ne besime dhe kultura te ndryshme eshte i ndryshem po aq sa dhe i ngjashem. Historia ka mundesuar ndikimin e kulturave ne kultura te tjera pas pushtimeve dhe lufterave te shumta. Kjo ka sjelle ndryshimin dhe nderthurjen e perceptimit te kultures, historise dhe mitologjise duke perfshire keshtu imagjinaten per te ligen.




Ndalohet rreptesisht ri-botimi i paautorizuar i veprave te postuara ne kete website neper website te tjera!
Perjashtim ben rasti kur shkruani emrin e vertete te autorit te vepres se bashku me linkun zyrtar te vepres!


Shembull:     Kris Hasa - http://sq.yourliterary.com/vepra/Ese+shpjeguese/Perfytyrimi+i+se+keqes+sipas+popujve+dhe+besimeve+fetare/1962


Vepra te ngjashme
Prometeu nje hero i...
Lloji: Analize letrare
Miti i Prometeut permbledh historine e cdo heroi qe ka egzistuar... Prometeu njihet si krijuesi i n...
Bukuri e Shemtuar
Lloji: Ese argumentuese
Bukuria eshte persosmeri e hidhur, do te thoja une. Pasi te kesh pire nektarin e saj, pasi te kesh s...
Pabarazia Gjinore
Lloji: Ese argumentuese
Pabarazia gjinore, nje fenomen shume i hasur kudo ne bote, sidomos ne Shqiperi. Pak nga pak ne shoqe...
ESMERALDA DHE KUAZI...
Lloji: Ese e krahasim-kontrastit
NJE SHPREHJE E DEGJUAR THOTE<KURRE MOS E GJYKO LIBRIN NGA KOPERTINA> QE DO TE THOTE MOS E SHIKO NGA ...
Heroizmi i Vertete
Lloji: Ese shpjeguese
Heorizmi eshte nje perpekje e shquar qe tregon guxim dhe virtyte. Heroizmi I ben njerezit qe te kry...
Racizmi sipas meje
Lloji: Ese filozofike
Racizmi eshte "ushqimi" i intelektit te njerezve duke i bere ata te besojne se jane superiore ndaj d...
personazhet e iliad...
Lloji: Analize letrare
AKIL PELIDI HEROI I FAMSHEM I LUFTES TROJANE,TIPI IDEAL I KOHERAVE HOMERIKE.HOMERI TE ILIADA NA JEP ...
Racizmi sipas meje!
Lloji: Ese filozofike
Racizmi eshte ushqimi i intelektit te njerezve duke i bere ata te besojne se jane me superiore ndaj ...
iliada
Lloji: Fabul
Iliada Iliada qe eshte nje nder veprat me te njohura Homerike ngerthen ne vete kenget. mbi luf...
iliada
Lloji: Fabul
Iliada Iliada qe eshte nje nder veprat me te njohura Homerike ngerthen ne vete kenget. mbi l...
Prometeu, nje hero ...
Lloji: Ese pershkruese
Ishin thjesht lojtaret e nje bote plot gabime. Ishin te destinuar per te qene "injorante", per te mo...
Gjakmarja ,nj plage...
Lloji: Analize letrare
Shqiperia eshte nje vend i madh,nje vend i europianizuar,nje vend oi cili tashme njehet pothuaj nga ...


Komentet e fundit!

Emri: megi poci
Email: megi.poci@gmail.com
Komenti: Per mendimin tim duhet te ishte me e permbledhur.
  Pergjigju


Shto komentin tend per vepren e mesiperme:

Mos perdorni fjalor banal! Komentet me fjalor banal do te fshihen!
Shteti
Emri:
Email:
Komenti:
Pyetje sigurie Sa eshte shuma e ketyre dy numrave:
6 + 7 =
Ikonat me te perdorura: Shiko me shume
Ju mund te vendosni deri ne 4 ikona ne komentin tuaj! Nese ju vendosni me shume, komenti nuk do te postohet.