Integrimi I Shqiperisë ne strukturat e Bashkimit Evropian eshte nje nga sfidat me te medha per ne keto 2 dekadat e fundit, por per tu bere pjese e kesaj organizate me te drejta te plota, duhet te permbushen disa kushte themelore.
Shqiperia eshte nje nga ato pak vende ku hodhi rrenje dhe u rrit komunizmi me i eger dhe me i pa meshirshem, i cili e izoloi vendin tone per nje periudhe te gjate kohe dhe qe la pasoja te thella ne strukturen e shoqerise, politikes dhe ekonomise Shqiptare. Nderkohe, pjesa tjeter e shteteve demokratike te Evropes ecnin me hapa te shpejta dhe me plane te menduara mire per tu rimekembur pas shkaterrimit qe i solli lufta, ku ne nje nder keto plane perfshihej edhe krijimi i Bashkimit Evropian, ndersa ne Shqiperi u ndoq rruga e totalitarizmit duke sjelle si pasoje dhe izolimin me vendet e tjera te Botes. Gjate kohes qe ne Shqiperi u instalua rregjimi komunist, ndermjet shteteve perendimore po hidheshin themelet e nje organizate e cila sot paraqitet si nje super-shtet i formuar nga bashkimi i shteteve me te mira Evropiane.
Me renien e komunizmit, filluan aspiratat e para te qeverise demokrate per anetaresimin ne BE. Marredheniet e para diplomatike te Shqiperise me Bashkimin Europian u vendosen ne vitin 1991, por ngjarja me me rendesi u shenua ne 11 maj 1992 me nenshkrimin e Marreveshjes se Tregtise dhe Bashkepunimit e cila hyri ne fuqi ne 1 dhjetor 1992. Kjo marreveshje i krijoi mundesine Shqiperise qe te perfitoje nga fondet e programit PHARE. Ne kuadrin e ketij programi, ne periudhen e viteve 1991-1996 ndihma e përgjithshme e BE per vendin tone llogaritet ne rreth 511 milionë euro. Ne vitin 1996, Shqiperia ishte prane nenshkrimit te nje marreveshjeje me BE-ne, e cila do t’i hapte rrugen per nje marreveshje klasike asocimi, por kjo gje nuk ndodhi dhe marredheniet e Shqiperise me Bashkimin Europian do te zbeheshin. Kriteret qe duhet te plotesonin vendet e ballkanit per tu anetaresuar ne BE, gjate viteve 1996, ishin: 1) Respektimi i parimeve demokratike 2) Liria dhe te drejtat e njeriut 3) Ndertimi, respektimi dhe forcimi i shtetit te se drejtes 4) Mbrojtja e minoriteteve 5) Zhvillimi i ekonomise se tregut 6) Bashkpunimi rajonal.
Bashkimi Evropian vazhdoi perseri te gjente forma dhe menyra te tjera per te pershpejtuar integrimin e Europes jug-lindore ne strukturat e BE-se. Ne maj te 1999, Bashkimi Evropian miratoi nje iniciative te re per vendet e Ballkanit ku bente pjese edhe Shqiperia e quajtur Procesi i Stabilizim – Asocimit. Shqiperia nuk i kishte arritur kushtet per nje marreveshje te tille sipas nje raporti te komisionit Evropian dhe ky ishte nje nder per Shqiperine. Ne muajin nentor te vitit 2000, u zhvillua ne Zagreb takimi i vendeve te perfshira ne Procesin e stabilizim–asocimit. Ne kete takim, qellimi ishte qe te vleresohej kapaciteti i Shqiperise. Ne perfundim, Komisioni Evropian, hartoi nje raport vleresimi, ku evidentohej procesi i bere dhe fushat ku ende nevojiteshin permiresime. Si perfundim, Komisioni vleresoi se ishte casti per te proceduar me nje MSA me Shqiperine. Kjo marreveshje ka si qellim: te ndihmoje Shqiperine ne permbushjen e kushteve qe i duhen per te hyre ne BE, por ajo nuk perben nje premtim per integrimin. Ajo e ve theksin ne stabilizimin e situates ne vendet perkatese, per te arritur me tej ne vendosjen e nje marredhenieje speciale me Bashkimin europian.
Megjithate, edhe pas nje dekade, Shqiperia ende aspiron te anetaresohet ne BE dhe ceshtjet kryesore per tu zgjidhur jane korrupsioni, ekonomia, dhuna, etj te cilat duken se ende duan nje kohe te gjate per tu zgjidhur...
Ndalohet rreptesisht ri-botimi i paautorizuar i veprave te postuara ne kete
website neper website te tjera!
Perjashtim ben rasti kur shkruani emrin e vertete te autorit te vepres se
bashku me linkun zyrtar te vepres!